Reference na offroady

Vše o teréních vozidlech pro využití v myslivosti
Odpovědět
Uživatelský avatar
zoubeek
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 274
Registrován: pát 30.10.2009, 6:38

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zoubeek »

Tak s tím se tak trochu počítá, ale tchán je automechanik a hlavně, byla za hodně slušný peníze :-) Když mě bude s..t, půjde do světa :-)
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

tak abych nekydal jen spinu ...pravdou je ze pokud mas pristup k levnym dilum a sikovne ruce tak je niva delnik.sice spotreba v tezsim terenu je na tak maly auto brutalni a musis vyuzivat redukce (spojka je slaba a motor taky) ale zase vse ma sve ze ano :wink:
Uživatelský avatar
zoubeek
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 274
Registrován: pát 30.10.2009, 6:38

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zoubeek »

No snad to něco vydrží. Celou dobu od počátku své existence, t.j. rok 1999, sloužila velice dobře a byla servisovaná na dosti vysoké úrovni. Se spotřebou počítám, bude sloužit opravdu jen na ježdění do honitby, na ryby, do lesa atd :-) Co se týče náhradních dílů, těch je v ČR stále ještě dost, alespoň myslím.
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Myslivec Milda
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 295
Registrován: pon 11.4.2011, 21:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Myslivec Milda »

vhool píše: :lol: ja mel nivu kdysi a dokazala hodne ... hlavne me dokazala hoooodne a casto nas...at :twisted:
....................................................................................................................................................

Já měl taky Lada Niva pane kolego . Byl to fialový hnus nejtěžšího kalibru ! Topilo to stále, co měsíc se na tom něco vysypalo, ve 100 km/hod. na sebe lidi museli hulákat, aby přeřvali vnitřní hluk, Neskutečně nestabilní na silnici ( terénní gumy ) v terénu hoooooodně špatná. Když byl vytočený rejd, tak se na sněhu nebo v blátě do kopečka nerozjela, nedejbože couvat v zimním lese v kolejích po LKT kilometr do kopce, bylo po převodovce. Nic se do ní nenaloží, je nepohodlná a patří na smetiště dějin. To jsou moje osobní zkušenosti, kdo nevěří, kupte Nivuchu a trapte se než dojde trpělivost. ............ Dnes mám pětiletou, koupenou novou Toyota Land Cruiser - LC 120, třílitrová petrolejka s automatickou převodovkou. Zadní tuhá náprava + zesílené pružiny "Old man Emu" Vůz je na žebřinovém rámu, tři diferenciály, prostřední Torsen, mechanický. + na objednávku na obě nápravy volitelné 100% uzávěrky. + program na rozjezd a jízdu na ledě nebo velice kluzkém povrchu. Dostatečný výkon motoru, dostatečný kroutící moment, perfektní křížení kol, stoupavost, brodivost, Velká variabilita volby pohonu. LC čko je opravdový- stálý 4 x 4, s tím, že v silničním modu si výkon a přenos síly na předek-zadek určuje samo, nebo ho navolím 50:50 , pak můžu přidávat různé redukce a kombinovat s opravdovými a fungujícími uzávěrkami diferenciálu. Utáhne brzděný přívěs 3,5 tuny jako nic. Na silnici je to pohodlný a bezpečný kočár s obrovským kufrem a vším co k dnešnímu standartu u auta patří. Duální klimatizace-pro každého pasažéra,navigace, tempomat, kvalitní hudba, pro zadní sedačky pak obrazovka a video ,v kabině ticho jako v kostele, velice dobrý výhled na cestu, nezávislé topení s dálkovým ovládáním, takže když po zimní několikahodinové čekané odjíždím, tak auto je vytopené a má rozmrazená okna. Zatím jsem našel jediné lepší auto, a to Land Rover Defender. Jenže ten se na silnici moc nehodí. Dle mého názoru má Toyota LC 120 jedinou slabinu. 4.válcový motor. V JAR jsem viděl jezdit, páč se tam vyrábí Toyota For Runner nové generace, ta má šestiválec 3,8L. Bohužel se do ČR nedováží a má pravostranné řízení.
Uživatelský avatar
zoubeek
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 274
Registrován: pát 30.10.2009, 6:38

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zoubeek »

Myslivec Milda píše:
vhool píše: :lol: ja mel nivu kdysi a dokazala hodne ... hlavne me dokazala hoooodne a casto nas...at :twisted:
....................................................................................................................................................

Já měl taky Lada Niva pane kolego . Byl to fialový hnus nejtěžšího kalibru ! Topilo to stále, co měsíc se na tom něco vysypalo, ve 100 km/hod. na sebe lidi museli hulákat, aby přeřvali vnitřní hluk, Neskutečně nestabilní na silnici ( terénní gumy ) v terénu hoooooodně špatná. Když byl vytočený rejd, tak se na sněhu nebo v blátě do kopečka nerozjela, nedejbože couvat v zimním lese v kolejích po LKT kilometr do kopce, bylo po převodovce. Nic se do ní nenaloží, je nepohodlná a patří na smetiště dějin. To jsou moje osobní zkušenosti, kdo nevěří, kupte Nivuchu a trapte se než dojde trpělivost. ............ Dnes mám pětiletou, koupenou novou Toyota Land Cruiser - LC 120, třílitrová petrolejka s automatickou převodovkou. Zadní tuhá náprava + zesílené pružiny "Old man Emu" Vůz je na žebřinovém rámu, tři diferenciály, prostřední Torsen, mechanický. + na objednávku na obě nápravy volitelné 100% uzávěrky. + program na rozjezd a jízdu na ledě nebo velice kluzkém povrchu. Dostatečný výkon motoru, dostatečný kroutící moment, perfektní křížení kol, stoupavost, brodivost, Velká variabilita volby pohonu. LC čko je opravdový- stálý 4 x 4, s tím, že v silničním modu si výkon a přenos síly na předek-zadek určuje samo, nebo ho navolím 50:50 , pak můžu přidávat různé redukce a kombinovat s opravdovými a fungujícími uzávěrkami diferenciálu. Utáhne brzděný přívěs 3,5 tuny jako nic. Na silnici je to pohodlný a bezpečný kočár s obrovským kufrem a vším co k dnešnímu standartu u auta patří. Duální klimatizace-pro každého pasažéra,navigace, tempomat, kvalitní hudba, pro zadní sedačky pak obrazovka a video ,v kabině ticho jako v kostele, velice dobrý výhled na cestu, nezávislé topení s dálkovým ovládáním, takže když po zimní několikahodinové čekané odjíždím, tak auto je vytopené a má rozmrazená okna. Zatím jsem našel jediné lepší auto, a to Land Rover Defender. Jenže ten se na silnici moc nehodí. Dle mého názoru má Toyota LC 120 jedinou slabinu. 4.válcový motor. V JAR jsem viděl jezdit, páč se tam vyrábí Toyota For Runner nové generace, ta má šestiválec 3,8L. Bohužel se do ČR nedováží a má pravostranné řízení.
No udělal jsi tady pěknou reklamu, ale Toyota LC120 je s cenou trochu někde jinde, než Niva :lol: Tyhle auta nejdou přece srovnávat.
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Myslivec Milda
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 295
Registrován: pon 11.4.2011, 21:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Myslivec Milda »

zoubeek píše: No udělal jsi tady pěknou reklamu, ale Toyota LC120 je s cenou trochu někde jinde, než Niva :lol: Tyhle auta nejdou přece srovnávat.
............................................................................................

Pane kolego zoubbeeku , tohle téma se jmenuje : Reference na offroady, což chápu jako sdělení svých vlastních zkušeností s auty které jsem měl nebo mám a co si o nich myslím na základě osobních zkušeností a srovnání toho, jak mi tato auta sloužila a jaké měla vlastnosti . Netahejme do toho cenu.
Uživatelský avatar
zoubeek
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 274
Registrován: pát 30.10.2009, 6:38

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zoubeek »

Ale jo, já to chápu :-) Za peníze v Praze dům :lol: Má někdo zkušenosti s tankem Leopard 2A6? Ten by byl určitě taky dobrej :-) Ne, teď vážně, určitě LC 120 bude lepší, než Niva, ale pro běžného uživatele věřím, že Niva bude dostačující autíčko.
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Uživatelský avatar
tornádo
Troll
Příspěvky: 217
Registrován: stř 02.12.2009, 11:30

Re: Reference na offroady

Příspěvek od tornádo »

Já mám Nivu a už bych jiné auto nechtěl. :D r.v 2001/ 1,7i
Uživatelský avatar
zoubeek
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 274
Registrován: pát 30.10.2009, 6:38

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zoubeek »

tornádo píše:Já mám Nivu a už bych jiné auto nechtěl. :D r.v 2001/ 1,7i
Já doufám, že budu téhož názoru :-)
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Uživatelský avatar
tornádo
Troll
Příspěvky: 217
Registrován: stř 02.12.2009, 11:30

Re: Reference na offroady

Příspěvek od tornádo »

on má každý ruské auto za nesmrtelné ale to je blbost.Někdo prostě nechápe,že jí nestačí jen lét benzín do nádrže a jednou za dva roky vyměnit olej jako u jiných podstatně dražších aut,jestliže je majitel/řidič nivy lenoch a blb,tak mu nikdy nebude sloužit.Pak nadává na roztrhané dify,poloosy...aj. podobné závady,které prozrazují řidičův styl jízdy.
Pořídil sem si nivu protože je jednoduchá na opravy,náhradní díly dobře dostupné za supr cenu a hlavně pro dobrou průchodnost terénem.

Obrázek
Uživatelský avatar
zoubeek
Pravidelný diskutér
Příspěvky: 274
Registrován: pát 30.10.2009, 6:38

Re: Reference na offroady

Příspěvek od zoubeek »

Když je řidič blb, tak je jedno co má za auto, zničí jakékoliv. O každé auto se musíš starat, jestli chceš aby ti sloužilo, tuplem o terénní auto, které je víc namáhané. Já jsem si pořídil Nivu ze stejného důvodu. Finančně dostupná, levné náhradní díly, snadno opravitelná a hlavně ti ji opraví v každém autoservisu. Samozřejmě je nejlepší těch oprav co nejmíň, ale tomu se člověk asi nevyhne.
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Zbrojovák
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1627
Registrován: pon 21.3.2011, 7:19
Bydliště: Morava

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Zbrojovák »

Jak je to u nivy, je to stálá 4x4 50:50 s mezinápravovým diferákem? Uzávěrka na zadním diffu nebo jen mezinápravová? A když už jsem u toho, jak to má v tomoto ohledu řešené Duster?
Já u frontery přiřazuju předek na tvrdo + automat.volnoběžky v předních kolech, což má své pro a proti. Hlavní nevýhodu spatřuju v tom, že nemůžu dát 4x4 na asfaltu, pokud není vyloženě led nebo sníh, jinak se to vysype (absence mezinápr. diffu), výhoda je pak to že v terénu hrabe vždy minimálně 1 kolo na každé nápravě.
Mauser 98(Tymney/ERA) 9,3x62, Z.Diavari 3-9x42+ Vulcan v5= 720m/s
Uživatelský avatar
Lotr
Zkušený diskutér
Příspěvky: 2115
Registrován: úte 02.9.2008, 7:03
Bydliště: lounsko

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Lotr »

Srovnávat Nivu a Land Cruisera, to bys mě vážně pobavil. Ale vážně - jsi první člověk, který tvrdí, že Niva je v terénu k ničemu. Moje zkušenosti a nejen moje jsou opačné. V uhelných dolech na mostecku nejezdili donedávna ničím jiným a někteří pravověrní jezdí ještě dodnes a to právě kvůli průchodnosti těžkým terénem. Pravda, je to čistě pracovní auto a v uhelných dolech se na spotřebu náhradních dilů nebo celých aut nehledí, ale po dolech jezdí Nivy a naleštěné LC stojí před budovami managementu :D Jinak spousta spokojených uživatelů Nivy je mezi námi obyčejnými myslivci z vesnic, právě pro levné náhradní díly a snadnou opravitelnost, kterou většina zvládne doma v dílně nebo garáži.

4 Zbrojovák: Niva má stálý pohon 4x4
ZG 47 8x57 JS, IŽ27-EM-1C Sporting 12/76, ZP 50 16/70, CZ 858 Tactical, Astra A-100 9 mm, CZUB 584, model 4, 12/7x65R, Remington model ll, r. 20/65, IŽ 18 r. 20/70
Nikon D-3100
vhool

Re: Reference na offroady

Příspěvek od vhool »

to lotr: za prve,kde jsi vzal ze niva ma stalou ctyrkolku? za druhe v dolech uz nivy nejezdi pres deset let a to co se tam cas od casu objevi jsou soukromnici kteri bud nechteji nebo si nemohou lepsi auto dovolit.pravda je ze niva co do pruchodnosti neni nejhorsi ale bohuzel je to "jen zvedlej zigulik" co se tyka komponent podvozku,spojky i motoru a tudiz je tam v terenu obrovska umrtnost jak zaveseni kol tak spojky o vybave pro offroad nemluve.pro myslivost asi vcelku vyhovujici ale jinak bych se o nive take nevyslovoval jako o "dobrem aute ve smyslu offroad" :wink:
Zbrojovák
Zkušený diskutér
Příspěvky: 1627
Registrován: pon 21.3.2011, 7:19
Bydliště: Morava

Re: Reference na offroady

Příspěvek od Zbrojovák »

Jak je to tedy s těmi náhony Nivy a Dustra :?:
Časem ať chci nebo ne, budu muset řešit jedno normál rodinné auto a jeden "bordelvagón 4x4" pro sebe a psa do revíru.
Mauser 98(Tymney/ERA) 9,3x62, Z.Diavari 3-9x42+ Vulcan v5= 720m/s
Odpovědět