Výběr auta
Výběr auta
Dobrý den, potřebuju si koupit auto, aby mi to někde projelo, ale zároveň i na to obyčejné ježdění po silnici. Docela jsem uvažoval o Subaru forester, nebo o Kia sorento, co si o tom myslíte? Děkuji za názory.
Re: Výběr auta
Zdravím. Doporučuji projít téma "Nissan X-trail, to se uvrhlo v debatu o všech autech
Motivační citát pro tento den:
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Re: Výběr auta
U 4x4 záleží jen na obutí, světlosti podvozku a výdrži, trochu v pozadí je přítomnost redukcí, uzávěrek diff.,.krtek píše:Dobrý den, potřebuju si koupit auto, aby mi to někde projelo, ale zároveň i na to obyčejné ježdění po silnici. Docela jsem uvažoval o Subaru forester, nebo o Kia sorento, co si o tom myslíte? Děkuji za názory.
Čili jakékoliv trochu vyšší 4x4 které má výborné terénní gumy - vyjede hodně - nabízí se ale otázka jak dlouho bude trvat než něco v zátěži mimo cestu povolí.
Řeším to nyní takže jsem si dal čas a lustroval co koupit:
resume je toto: terénní auta už v podstatě neexistují, pokud se tedy nepostaví. Poslední nově vyráběné offroady jsou sestupně dle kvality/ zápřahu a využití asi: LR deffender rovnocenně Merc.G, Humm.H1, T.landcruiser, Niss. Pathfinder, UAZ, Niva a ARO = 4x4 které to "něco" už z výroby projedou. No a též obvyklé "doublecaby/ pickupy) Toyota, Mitsubishi, nissan, ford, VW atd. ty jsou ale do terénu dlouhé a i těžké.
Z malých celkem obratných "ještě" offroadů (co do ceny a výbavy) jsou to Suzuki Jimny a G.Vitara. Poslední zmíněné je mým favoritem (kompromis rodina/ revír) a jedná se o SUV s výbavou offroadu (redukce, mezinápr. uzávěrka). Jiné auta jsou už SUV - kde platí věta první
Mauser 98(Tymney/ERA) 9,3x62, Z.Diavari 3-9x42+ Vulcan v5= 720m/s
Re: Výběr auta
No ono je otázkou, co konkrétně si krtek pod tím "aby mi to někde projelo" představuje. Pokud jde jen o to, občas se prohrábnout blátivou nebo lehce zasněženou lesní / polní cestou v honitbě, tak to by mělo zvládnout prakticky každé 4x4 auto, akorát u vyložených "břichoplazů" můžou někde dělat problémy hlubší vyjeté koleje (ve kterých i nemálo SUVček drhne diferenciály). Jinak kompromis mezi terénem a silnicí je vždy problém. Auto, které je dobré v terénu (s tomu odpovídajícím obutím), má mizerné jízdní vlastnosti na silnici a vyšší spotřebu, obráceně samozřejmě platí to samé. Jinak jak trefně poznamenal Zbrojovák, opravdová terenní auta se aktuálně již prakticky nevyrábí a zarytí offrouďáci dnešním hodně rozšířeným SUVčkům jízlivě přezdívají jako Snadno Utopitelný Vůz. U výběru vozu samozřejmě hrají značnou roli finanční možnosti, některé modely jsou od sebe vzdáleny o více jak dvojnásobek ceny. V případě, kdy má dotyčné auto fungovat i jako plnohodnotný rodinný vůz, by se mělo jednat o čtyřdveřový model, u terénních pickupů tedy doublecab. Pokud má být takový vůz uvnitř komfortně prostorný, bude samozřejmě celkově dost rozměrný a těžký. Já osobně se po nějakých těch zkušenostech začínám spíše přiklánět ke konceptu doplnění standardního rodinného vozu jedním provozně nenáročným "pracovním" autem, se kterým mě nebude mrzet protáhnout se trnčím nebo se o něco opřít, rodinný vůz sice plnohodnotně suplovat nezvládne, ale nějaké kratší cesty v okolí bydliště v počtu 1 - 2 osob v pohodě. Docela by se mi líbilo něco takového, jako třeba Suzuki Jimny pickup. Malé nenáročné autíčko, v lese se to všude protáhne / otočí a s tou korbičkou, která se snadno zamete nebo vypláchne hadicí, by člověk neměl bordel uvnitř. Samozřejmě, že kdyby mi někdo zadarmo nutil novou Toyotu Hilux, tak bych se tedy "obětoval" a holt si ji vzal, no... Jinak co se týče vozu Kia Sorento, s tím žádné osobní zkušenosti nemám. Subaru Forester se sice od doby, kdy vypadal jako obyčejný kombík, akorát že 4x4 a s větší světlou výškou, poněkud nafoukl, ale jinak myslím dobrá volba. Jízdní vlastnosti na silnici komfortní (dobrý podvozek a stálý záběr 4x4) a světlá výška (myslím 22 cm?) na poměry SUVček silně nadstandardní, kde se to na nějakém ostrém zlomu neopře o spodek, tam to projede. Spotřeba (v naftě) v pohodě, Suzuki Samurai 1.3 benzín s pořádnýma offroad pneumatikama žere na silnici víc a skoro to nejede.
-
- Zkušený diskutér
- Příspěvky: 1907
- Registrován: úte 13.10.2009, 21:01
Re: Výběr auta
S novým forresterem jsem jezdil, ačkoliv tedy jen po silnici, a za mě komfort na silnici v pohodě srovnatelný s jakýmkoliv jiným osobákem. A reference z doslechu na vlastnosti v terénu jsou dobré...
S trofejemi je to jako s ženami. Nejlepší je ta příští.
Re: Výběr auta
Osobně preferuju redukce, někde vyškrábat se dá s jakýmkoliv 4x4, horší je to pak po blátě či sněhu dolů...(dnes už jsou asistenti s jíždění kopců, ovšem ti nebrzdí motorem se zárukou všech 4 gum ) a pak, modelový autentický případ:
Jedu na posed do lesa lesní cestou, přes noc příjde vítr, popadají stromy, je třeba něco odtáhnout z cesty bokem atd.(už se mi to stalo) - bez redukce odvaříš spojku...nebo čekáš na záchranu. Ano lze řešit navijákem, ale to musí být opravdu "navíják" na 6-8t.
Redukce dává též možnost projet i vysokým sněhem, držet výkon do kopce v blátě, tahat i do větších kopců těžký vozík atd. kdo jezdil s redukcemi, ví... to forester ani jiná moderní SUV krom výše zmíněných suzuki (nevím jak ta poslední grant vitara), protože je prostě nemá...
Jedu na posed do lesa lesní cestou, přes noc příjde vítr, popadají stromy, je třeba něco odtáhnout z cesty bokem atd.(už se mi to stalo) - bez redukce odvaříš spojku...nebo čekáš na záchranu. Ano lze řešit navijákem, ale to musí být opravdu "navíják" na 6-8t.
Redukce dává též možnost projet i vysokým sněhem, držet výkon do kopce v blátě, tahat i do větších kopců těžký vozík atd. kdo jezdil s redukcemi, ví... to forester ani jiná moderní SUV krom výše zmíněných suzuki (nevím jak ta poslední grant vitara), protože je prostě nemá...
Mauser 98(Tymney/ERA) 9,3x62, Z.Diavari 3-9x42+ Vulcan v5= 720m/s
-
- Pravidelný diskutér
- Příspěvky: 458
- Registrován: pát 07.3.2008, 13:25
- Bydliště: Praha / západní Čechy
Re: Výběr auta
Jestli Forestra nebo Sorento, tak rozhodně variantu A). Na ježdění v nějakém hustém terénu ale stejně potřebuješ pořádné teréní gumy - a ty se zase silně nehodí na silnici (hluk, spotřeba, opotřebení, kloužou)
Já jsem na Jimnym skončil tak, že listopad-duben mám traktorové špunty a přes léto dojížím zimáky, které v zimě nezajistili očekávanou průchodnost. Na normální ježdění mám druhý vůz. Takže pokud chceš jedno auto na všechno, musíš snížit očekávání, že s ním projedeš úplně všude - a nezapomeň přibalit do kufru lopatu kdyby něco
Já jsem na Jimnym skončil tak, že listopad-duben mám traktorové špunty a přes léto dojížím zimáky, které v zimě nezajistili očekávanou průchodnost. Na normální ježdění mám druhý vůz. Takže pokud chceš jedno auto na všechno, musíš snížit očekávání, že s ním projedeš úplně všude - a nezapomeň přibalit do kufru lopatu kdyby něco
Re: Výběr auta
Ta lopata je myslím dobrý nápad pro úplně každý vůz, se kterým se trochu offroadí a nemá naviják. Svého času jsem s jedním našim vozem se stálým záběrem 4x4, uzávěrkou diferáků a dokonce měnitelnou světlou výškou, sebevědomě jezdil s tím, že já přece něco jako lopatu nikdy potřebovat nebudu... No, pýcha hotl předchází pád. Poté, co jsem se pak jednou skoro dvě hodiny vyhrabával ze sněhu klackem, jsem teda lopatku zase vozit začal, no...
Re: Výběr auta
Zbrojovák tak si zjisti na co je u forestra ta páka u ruční brzdy
CZ 550 american 308win.
Re: Výběr auta
Nový forrester ji ale nemá
Motivační citát pro tento den:
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Vykašli se na motivační citáty, nalej si sklenku Jamesonu a pusť si pořádnej metal!!!
Re: Výběr auta
Vozy v provedení 2,0 XS / 2,0 X jsou rovněž vybaveny redukční převodovkou
http://www.subaru-mija.cz/modely/forest ... troji.html
http://www.subaru-mija.cz/modely/forest ... troji.html
CZ 550 american 308win.
Re: Výběr auta
Neaktualne. Nove Subaru maju manualne 6-kvalty bez redukcie, bez ohladu na motorizaciu.
9,3x62mm, .338 Remington Ultra Magnum, .300 Winchester Magnum, 7mm-08 Remington, .260 Remington, 6,5x47mm Lapua, 6mm Norma BR, .44 Magnum, 9mm Luger, 16/70, .22 LR
Every Shot Counts
Every Shot Counts
Re: Výběr auta
Ještě se celkem dá do terénu/silnici JEEP WRANGLER.
Re: Výběr auta
zjistím, psal jsem o mém případu výběru ročníku auta tzn. +- r.v. 2010Leon píše:Zbrojovák tak si zjisti na co je u forestra ta páka u ruční brzdy
Myslím že dnešní G.Vitara je taky čisté SUV, bez redukcí, určitě bez rámu.
Mauser 98(Tymney/ERA) 9,3x62, Z.Diavari 3-9x42+ Vulcan v5= 720m/s