jen male srovnani pro a proti Niva vs. UAZ z meho pohledu,schvalne nebudu brat v potaz pohodli ci spotrebu,ta je u obou v tezkem terenu srovnatelna.muj pohled na to je ciste z hlediska uzitnosti.
NIVA + : hmotnost (rozdil cca 400kg) ...
- : samonosna karoserie z "papiroveho plechu",slaby motor a spojka,malo mista v kratkem modelu (dlouhy neberu vzhledem k najezdovemu uhlu vzadu),slaba konstrukce rizeni a zaveseni kol,predni naprava nezavisle zaveseni kol,absence ramu (jeep ZJ ma integrovany v karoserii napriklad) a asi bych nasel par dalsich vyhrad
UAZ: + : ma ram,pevne napravy,jednoduchost,velka kola,lepe zprevodovana redukce,vyssi svetla vyska,vice mista v aute,silnejsi motor (hlavne kroutici moment) i spojka,v pripade zarazene 4x4 centralni rucni brzda,kolove redukce(u pozdejsich typu 469 B,BI a BIE uz nebyla),lepsi stranova stabilita na svahu (niz a lepe umistene teziste),vetsi zasoba paliva (80 litru ve dvou nadrzich),paty dvere otviratelne do boku s rezervou zvenku ... a jedna vychytavka kterou nema v serii snad zadny jiny auto tyhle kategorie
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
drzak na flintu vedle sedacky
a kte absenci uzaverky mezinapravoveho diffu ... je to naprosto stejne jako u NIVY jen jinak reseno technicky,UAZ nema mezinapravovy diff a tudiz ji nepotrebuje protoze ma raditelnej predek a tudiz se vzdy toci alespon jedno kolo na naprave stejne jako kdyz zamknes NIVU
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)