výber pneu pro offroady
Gumy a cena...
Tak koukám,?e to trochu o?ívá,to mám fakt radost... No cenu nebudu moc obhajovat,ale přeci jen musím napsat,že jsem pár kusů, před koupí tohoto, viděl a dají se sehnat stejné ročníky o desítky tisíc levněji, ale během pár týdnů kdy jsem vybíral, se nese?la tak výhodná kombinace stavu, výbavy a ceny... takže není to málo,ale vyšlo mi to jako rozumnější řešení, než mnohé obdobné kousky za 170 - 190tis. a podobně... Podle mně se mnohá výbava nahradit - dokoupit nedá (2x airbag, klima, regulace tuhosti podvozku...) a o fous vyšší cena za motor co přede jako kotě a podvozek bez problémů, případně lak bez kvítku rzi a zachovalý interiér, mi přišla také adekvátní...
No a teď k pneumatikám, ke krmelci se přes brod, louku a kousek lesa - případně vyfocené pole (možno objet) dostanu nyní bez problémů s těmi sjetými pneumatikami a s náhonem na zadek bez dalších vymo?eností, jde mi o to,jak se bude auto chovat v zimě na silnici zvlášť ve městě (zadek mě snad při náhonu 4H předbíhat nebude) a na cestě k tomu krmelci, kde zatím netu?ím, kolik bude sněhu... Na dálnici se nedostanu, maximálně 50km po jedničce... Možná by byly dobrý Dunlop Grandtrek SJ6 se silicou a skelnými vlákny, ikdyž nejlevnější nejsou (min.3300Kč - víte o levnějších?)... A na léto asi nějaké A/T (Goodyear Wrangler)... Nebo rovnou A/T a zimu bych přežil? Či kvůli sněhu rovnou M/T a přežít na nich i léto na asfaltu? Na protektory pneuvraník jsem už také kouknul,ale nedoporučili mi na sníh hrub?í vzorky T3 a Truck 2000 (spíše prý ECO tramp - což je zřejmě kopie Bridgestone D694).
No a teď k pneumatikám, ke krmelci se přes brod, louku a kousek lesa - případně vyfocené pole (možno objet) dostanu nyní bez problémů s těmi sjetými pneumatikami a s náhonem na zadek bez dalších vymo?eností, jde mi o to,jak se bude auto chovat v zimě na silnici zvlášť ve městě (zadek mě snad při náhonu 4H předbíhat nebude) a na cestě k tomu krmelci, kde zatím netu?ím, kolik bude sněhu... Na dálnici se nedostanu, maximálně 50km po jedničce... Možná by byly dobrý Dunlop Grandtrek SJ6 se silicou a skelnými vlákny, ikdyž nejlevnější nejsou (min.3300Kč - víte o levnějších?)... A na léto asi nějaké A/T (Goodyear Wrangler)... Nebo rovnou A/T a zimu bych přežil? Či kvůli sněhu rovnou M/T a přežít na nich i léto na asfaltu? Na protektory pneuvraník jsem už také kouknul,ale nedoporučili mi na sníh hrub?í vzorky T3 a Truck 2000 (spíše prý ECO tramp - což je zřejmě kopie Bridgestone D694).
Florian broková kozlice - 12/76 a CZ 550 FS 30-06 + Meopta 3-12x56 RD
- Miloš Bukoven
- Pravidelný diskutér
- Příspěvky: 101
- Registrován: ned 22.4.2007, 0:48
- Bydliště: Levice
Pneumatiky do terénu
No ja som na môjho Samuraja obul na všetky 4 kolesá šípové pneumatiky a v blate a na snehu bez problémov---
...aj keď je pravda, že po asfaltovej ceste jazdím minimálne a vtedy ten hukot trochu poču? - ale ináč OK.
http://album.volny.cz/elo/view.php?albu ... page=0#img
...aj keď je pravda, že po asfaltovej ceste jazdím minimálne a vtedy ten hukot trochu poču? - ale ináč OK.
http://album.volny.cz/elo/view.php?albu ... page=0#img
BRNO 502.10 kal.30.06/12+Meostar R1r 3-12x56RD
CZ 550 Lux kal.30.06+Kahles CSX 3-12x56
CZ 453 Lux kal.22 LR+Artemis 2000 1,5-6x42
KETTNER CHAMPIONE kal.12/12 x 70
SLAVIA 630 kal.177 (4,5 mm)+Delta Optical 4x32AO
Leica LRF 900 SCAN, Suzuki Samurai 413JX
CZ 550 Lux kal.30.06+Kahles CSX 3-12x56
CZ 453 Lux kal.22 LR+Artemis 2000 1,5-6x42
KETTNER CHAMPIONE kal.12/12 x 70
SLAVIA 630 kal.177 (4,5 mm)+Delta Optical 4x32AO
Leica LRF 900 SCAN, Suzuki Samurai 413JX
Ja mam na mojom Patrole GR obute BF Goodrich s vzorkom MT a velkostou 33x11,5xR16.Jazdim na nich celorocne,vacsinou asfalt.Teraz maju 31000km a 10-11mm dezen.Na ceste ovela tichsie nez hocijaky protektor a v terene rozhodne nesklamu.Jedina vynimka je zladovatela cesta,ale zvladam aj to,len to chce cvik a extra opatrnost,predsa len auto ma 2,2tony.V hlbokom snehu parada.
Nejlepší tady zmíněné gumy jsou BFGoodrich. Mám je já AT a brácha v MT. Jsou sice trošku dra??í, ale dá se na nich najet 80tis. km, tzn. mají vzhledem k ceně nejlepší výdr? a nejvyšší u?itnou hodnotu. Navíc do terénu je na nich skvělá ochrana patky disku. Jinak mám je na Pajeru I. generace a v rozměru 32X11,50X15, 31 na tom vypadaly strašně malý.
to bendy: vybiral jsi par tydnu ... ja osm let nez jsem nasel presne to co mi sedi mezitim jsem zkousel kde co...no konec koncu,je to tvoje vec.k tem truck 2000,je to shit v porovnani s BG nebo jinou renomovanou znackou.delaj kraval,nemaj dobrou podelnou stabilitu a o nejake vetsi odolnosti proti bocnimu prurazu se taky neda moc mluvit a to nemluvim o vydrzi km.ja pouzivam napr.KUMHO MT a je to pro mne vynikajici kompromis vykon/cena.kazdy kdo tu k tomuto tematu prispel ma jiste pravdu a sve duvody (vcetne me ) ale premyslet musis ty
-
- Nový návštěvník
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned 04.11.2007, 9:11
- Bydliště: sev.morava
- Kontaktovat uživatele:
S těma gumama má Vhool pravdu.Mám na svém pajeru ty trucky 2000,opravdu dost hučí na cestě,o jízdě na ledu či sněhu ani nemluvě,sem s něma jak na bruslích.A to nemluvím o problémech s vyvážením kola.V terénu sem s něma jinak spokojen,mají slušný záběr,přesto všechno bych si je již nekoupil,BF jsou každopádně lepší,taky do nich půjdu až ty trucky sjedu,Možná i dřív
ZG47 7x57 Norma ORYX
Truck 2000: problemy s vyvazenim na nich bude vzdy,jsou to predsi jen protektory ...i kdyz studene.tohle je guma vhodna jen na blato nebo akce typu "BAHNA" jinak je to k nicemu.ja je sundal po dvou mesicich.BF je podle me spicka v pneu pro opravdove offroady ale cena je trochu vyssi nez u KUMHO Venturi M/T.kazdy ale at si vybere to co mu sedi
-
- Nový návštěvník
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned 04.11.2007, 9:11
- Bydliště: sev.morava
- Kontaktovat uživatele:
Taky sem chtěl ty TRUCKY po měsíci sundat,ale budu je muset dojet,nemám kačky na nové .Snad to s něma tuhle zimu přežiju,jak již sem psal,je to s něma v zimě o hubu,minulou zimu sem šel díky nim pár krát do hodin,naštěstí byly vždy kolem cesty pole,tak auto vyvázlo bez odřenin.Do protektoru bych už nešel,raději přišetřím a koupím BF.
ZG47 7x57 Norma ORYX
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3401
- Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
- Bydliště: Brno, honitba Žďársko
Souhlasím , ty 2000 jsou na uje?děným sněhu jak letní gumy. Hold jsou bez lamel a tvrd?í směs. Na výkonnější auto bych je taky nedal. Na tý mý vydechlině se to dá ustát. Hold s tím musím počítat. Jinak v blatě a hlub?ím sněhu, kde se vzorek může zaškrábnout jsem nikdy neměl problém dokud auto nesedlo na pupek. Hluk je pochopitelně větší ale zaniká v hluku motoru, převodovky a diffu . Asi ty gumy zapadají do celku.
-
- Nový návštěvník
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned 04.11.2007, 9:11
- Bydliště: sev.morava
- Kontaktovat uživatele:
V isuzu sem ještě nejel,tak nevím jak je hlučné,ale moje pajero je celkem tiche(pokud nejedu víc jek 130),a ty gumy fakt huči hodně,a nejvíce kolem 60km/h.Jak sem je v servise obouval tak mi řekli až si koupím zesilovač na rádio,jinak že ho neusly?ím .Smál sem se ,ale jak sem vyjel s pneuservisu tak sem se dosmál .Ale pravda že v hlubokém sněhu a v blátě
sou dobré.Ale jsou to jen protektory a za tu cenu člověk nemůže počítat s kvalitou
sou dobré.Ale jsou to jen protektory a za tu cenu člověk nemůže počítat s kvalitou
ZG47 7x57 Norma ORYX
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3401
- Registrován: úte 25.9.2007, 8:08
- Bydliště: Brno, honitba Žďársko
Jen pro informaci. Koncem roku 2005 vozili ty protektory z Itálie (Pneus Ovada) Od roku 2006 je dělají ve vlastních formách. Ty Italský mám na zadku a slušovický na předku. Je zajímavý, že při stejným rozměru ty slušovický mají o poznání u??í běhoun. No do budoucna uvidím co vydrží dýl , jestli auto nebo pneu.