Reference na offroady
Re: Reference na offroady
konkretne nivu nevim jak u modelu za poslednich cca pet let,niva me nezajima a tak nemam prehled o novinkach ale co se tyka starsich modelu tak byl nahon klasika 2H-4H-4L razeny pakou jako v ARU nebo UAZu ...osobne bych jako bordelwagon volil neco typu patrol GR (receny "španel") nebo pajero pokud nemas stejnou uchylku jako ja
Re: Reference na offroady
4 vhool: Kamarád má verzi 1,7i praktik, co odkoupil od firmy, Niva má stálý pohon, je to r.v. 1999. Ale mám pocit, že starší modely ještě s karburátorem měly náhon jen na zadní kola a předek se přiřazoval. Jinak se to lze dočíst i zde: http://www.lada-sadska.cz/automobily/niva.htm
O poruchovosti ani úmrtnosti dílů se nehádám, na šachtě to bylo v provozu jedno a soukromíci jsou s tím smíření. Jinak je to samozřejmě věc názoru, znám ze svého nejbližšího okolí spokojené uživatele Nivy. Osobně jezdím s Vitarou 1,6 JLX.
O poruchovosti ani úmrtnosti dílů se nehádám, na šachtě to bylo v provozu jedno a soukromíci jsou s tím smíření. Jinak je to samozřejmě věc názoru, znám ze svého nejbližšího okolí spokojené uživatele Nivy. Osobně jezdím s Vitarou 1,6 JLX.
ZG 47 8x57 JS, IŽ27-EM-1C Sporting 12/76, ZP 50 16/70, CZ 858 Tactical, Astra A-100 9 mm, CZUB 584, model 4, 12/7x65R, Remington model ll, r. 20/65, IŽ 18 r. 20/70
Nikon D-3100
Nikon D-3100
Re: Reference na offroady
to lotr: dik za rozsireni obzoru,ja mel jeste 1.6 a tam to stala nebal a ani jsem o tom neslysel protoze jak rikam,niva me prestala zajimat po mych spatnych zkusenostech ... i jsem si o tom neco ted nasel a bohuzel v pripade nivy 1.7 je ta stala 4x4 spis pro zlost nez k uzitku,pridali tam sice mezinapravovej diff ale samosvornej nebo uzaviratelnej je pouze jako doplnek ktery se tvrde plati ... ...alespon toliko k infu ktere jsem nasel
Re: Reference na offroady
Jo jo, je to tak, ale přiznám se, že neznám nikoho, kdo by si v poslední době koupil Nivu úplně novou. Spíš chlapi kupují starší auta k provozování myslivosti jako bordelwagen Byl jsem jednou na naháńce tady na lounsku a tam jiná auta než Nivy neměli. Odjezdili s tím všechno, přivezli/odvezli lidi, přivezli svačinu, odvezli ulovenou zvěř, zkrátka univerzální auto pro myslivost
Naposledy upravil(a) Lotr dne stř 04.1.2012, 14:37, celkem upraveno 1 x.
ZG 47 8x57 JS, IŽ27-EM-1C Sporting 12/76, ZP 50 16/70, CZ 858 Tactical, Astra A-100 9 mm, CZUB 584, model 4, 12/7x65R, Remington model ll, r. 20/65, IŽ 18 r. 20/70
Nikon D-3100
Nikon D-3100
Re: Reference na offroady
to lotr: myslim ze na Lounsko je niva vcelku dobra volba i jako bordelwagen ... ale jiste znas podminky treba v krusnych horach.treba pro mne je v okoli ceskeho jiretina,flaji,klinu,dlouhe louky o sirokem okoli, niva absolutne nepouzitelne vozidlo stejne tak jako kazde jine ktere nema minimalne zamykatelny mezinapravovy diff
Re: Reference na offroady
Tak je pravda, že když na Krušných horách naopadne 150 cm sněhu, tak je i ten zamykatelny mezinapravovy diff na prd ))
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Re: Reference na offroady
taky neni pravda ... na plataku si dotahnu skutr az k bilejm planim pokud mi ten uzamykatelnej fungujezoubeek píše:Tak je pravda, že když na Krušných horách naopadne 150 cm sněhu, tak je i ten zamykatelny mezinapravovy diff na prd ))
...ale ted vazne,taky si trosku polochtam ego ... v exremnich podminkach neni nic lepsiho a ucinejsiho nez dobre fungujici Quadratrack II ... a myslim ze i zde na foru je uz par lidi kteri to videli v praxi v podminkach kde ho trapim da se rici denne
Re: Reference na offroady
Já si taky myslím, i ta moje Vitara je tady u nás plně dostačující. Jistě je rozdíl mezi plnohodnotným offem a bordelwagenem pro provozování myslivosti v převážně polní honitbě. Do zasněženého lesa nahoře na Českém Jiřetíně, odkud pochází má přítulka bych si s Vitarou v zimě netroufl, o tom žádná.
ZG 47 8x57 JS, IŽ27-EM-1C Sporting 12/76, ZP 50 16/70, CZ 858 Tactical, Astra A-100 9 mm, CZUB 584, model 4, 12/7x65R, Remington model ll, r. 20/65, IŽ 18 r. 20/70
Nikon D-3100
Nikon D-3100
Re: Reference na offroady
To už je na mě moc složitý. Nikdy jsem nezkoumal co které vozítko má a ne. O Quadratracku II slyším poprvé, ale určitě to bude nějaká fajnová věcička ))) Každé auto má své pro a proti a na tom nikdo nic nezmění, každý si bude hájit svoje. Samozřejmě jsou vozy, které se dají zahrnou mezi obyč. jak říkáte, "bordelwageny", sloužicí pro běžné myslivecké vyžití a pak se tačí podívat na stroje tady na těchto stránkách http://www.offroadvysocina.cz/web/ a zjistí, že asi tohle jsou teprve "off" do těžkého terénu
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Re: Reference na offroady
... quadratrack je fajn i na blbnuti
http://www.youtube.com/watch?v=bkLQcw03SwE
http://www.youtube.com/watch?v=bkLQcw03SwE
Re: Reference na offroady
Pěkný, ale když nasedneš na vanu, tak ti je všechno víš k čemu
Optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet.
Re: Reference na offroady
tohle jede pokud ma alespon jedno kolo kontakt se zemi ... a tohle kdyz zapichnes tak uz jen traktor s navijakem nebo LKT pomuze ... ale taky to umim
Re: Reference na offroady
dá se všude i s nivou ale je potřeba nepřečenit možnosti auta a hlavně svoje.
Kdybych tam zajel motorem napřed tak si můžu volat odtah.Nemám šnorchl a eletrika kolem motoru moc brodění nemá ráda http://www.youtube.com/watch?v=J--bSrEEU5g
ještě.že je pod motorem trojka plech http://www.youtube.com/watch?v=syEMupyu ... N95DQ6qi9L
Kdybych tam zajel motorem napřed tak si můžu volat odtah.Nemám šnorchl a eletrika kolem motoru moc brodění nemá ráda http://www.youtube.com/watch?v=J--bSrEEU5g
ještě.že je pod motorem trojka plech http://www.youtube.com/watch?v=syEMupyu ... N95DQ6qi9L
Re: Reference na offroady
U nás v revíru je největší kopec vyjet hrázku. Ale největší problém je bláto, nebo jazyky navátého směhu, takže čím lehčí, tím lepší. Moje Pájo wagon má prázdné skoro 2t + naložený vozík a tahat pak jedině traktorem. Terén je také o zkušenostech a pneumatikách. Dříve jsem měl obuto BFGoodrich All Terrain T/A KO (50/50), loni jsem dal Mud Terrain T/A KM2 a je to hodně poznat i na tý naší rovině.
Nivu bych určitě nezatracoval. Hodně tu používaj i Samuraje (včetně rybářů). Za zlatý střed považuji Vitaru. Každopádně u mne čtyřkolka musím mít redučku, s tou už jsem se sám hodněkrát vyhrabal, člověk může za jízdy vystoupit a tlačit ap.
Jinak majitel koupil loni Land Cruisera s největším motorem v max výbavě a první cesta pokračovala za pomocí traktoru (neodhadl možnosti a standardní pneu).
Nivu bych určitě nezatracoval. Hodně tu používaj i Samuraje (včetně rybářů). Za zlatý střed považuji Vitaru. Každopádně u mne čtyřkolka musím mít redučku, s tou už jsem se sám hodněkrát vyhrabal, člověk může za jízdy vystoupit a tlačit ap.
Jinak majitel koupil loni Land Cruisera s největším motorem v max výbavě a první cesta pokračovala za pomocí traktoru (neodhadl možnosti a standardní pneu).
Re: Reference na offroady
Nojo, jak se říká 4x4 znamená že zapadneš tam, kam bys jinak v žádným případě nejel . Koukám žes nepodcenil pneumatiky. Já sázím na Ford Ranger s uzávěrkou na zadku navíc, i tak už jsem párkrát hledal stro ke kterýmu uvážu naviják. Největší slabinou je dlouhý rozvor ale korbmá svý výhody.
vhool píše:tohle jede pokud ma alespon jedno kolo kontakt se zemi ... a tohle kdyz zapichnes tak uz jen traktor s navijakem nebo LKT pomuze ... ale taky to umim